تجهیزات مورد نیاز برای راه‌ اندازی کافه بیکری

مقدمه

در حال حاضر تنوع بسیار زیادی در صنعت نان و شیرینی پزی به وجود آمده است. چرا که تقاضای مردم در این زمینه بالا رفته و این بالا بودن میزان درخواست‌ ها باعث شده، تا برخی افراد به فکر راه‌ اندازی کافه بیکری بیفتند، تا بتوانند به در خواست های مردم در این زمینه پاسخ دهند. اما راه‌ انداختن هر کسب و کاری نیازمند دریافت یک سری اطلاعات و تجربه و مهارت داشتن در آن کار است.

اگر شما هم به این صنعت علاقه مند هستید و در زمینه ی پخت نان و شیرینی‌ های مختلف تجربه ای دارید و در دوره های آموزشی آن ها شرکت کرده ‌اید، می ‌توانید با راه ‌اندازی یک کافه قنادی از آن پول خوبی به دست آورید. من با نوشتن این مقاله سعی دارم، شما را با تجهیزاتی که برای راه‌ انداختن این حرفه نیاز دارید، آشنا کنم.

معرفی تجهیزات مورد نیاز برای راه‌ اندازی کافه بیکری

یکی از اصلی‌ ترین وسایلی که برای کافه قنادی نیاز است، فر برقی می‌ باشد. فر بیکری یا کانوکشن در مدل ‌های مختلفی در بازار دیده می ‌شود که برند ایتالیایی آن بهترین گزینه‌ برای یک کافه بیکری است. اما به دلیل این که برند های ایتالیایی نیاز به برق سه فاز برای کار کردن دارند مراحل نصب و راه اندازی آن ها نیز پیچیده‌ تر بوده و به یک فرد متخصص در این رابطه نیاز دارد.

 این مدل فر ها می توانند دما را به صورت یکنواخت در کل محفظه خود پخش کنند. به همین خاطر پخت نان و شیرینی در این نوع فر ها بهتر است و در نهایت محصول تولیدی شما خام نخواهد بود. برای تهیه انواع تجهیزات خط تولید پخت نان اعم از: تنور گردان نانوایی، چانه گیر، ناخن زن و غیره می ‌توانید به گروه تولیدی سما توحید سر بزنید.

میکسر:

یکی دیگر از تجهیزات پر کاربرد در کافه‌ های بیکری میکسر یا همزن می ‌باشد. با در نظر گرفتن این مسئله که چقدر در روز فعالیت دارید و چه میزان شیرینی و نان پخت می ‌کنید، نیاز است از همزنی استفاده کنید که قدرت آن متناسب با میزان فعالیت روزانه شما باشد، تا با گذشت زمان از طول عمر آن کاسته نشود. میکسر های قنادی در انواع مختلفی طراحی می‌ شوند و تعداد کاسه و سری آن ها با هم دیگر فرق دارند.

توجه داشته باشید که وجود این نوع همزن‌ ها برای مخلوط سازی محتویات شیرینی و نان با سرعت بالا ضروری است، و بایستی در هنگام خریداری به اصل و تقلبی بودن دستگاه توجه کنید. ظرفیت‌ های این دستگاه‌ ها نیز متفاوت بوده و شما بر اساس نیازتان می ‌توانید از بین آن ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. دستگاه خمیر گیر نانوایی و میکسر خود را می ‌توانید از گروه تولیدی سما توحید تهیه کنید.

میز کار استیل:

بعد از پخت نان و شیرینی لازم است که در کافه بیکری خود از تجهیزاتی مثل: میز کار استیل استفاده کنید. این میز ها هر چه قدر عرض بیشتری داشته باشند شما قادرید که محصولات بیشتری را روی آن ها قرار دهید. استفاده از میز کار باعث می ‌شود که محیط کارتان بهداشتی‌ تر به نظر برسد. بهتر است برای انتخاب آن به میزان سفارشاتی که قرار است روی آن قرار بگیرند، دقت کنید و بر اساس آن ها ضخامت میز کار استیل خود را انتخاب نمایید.

طبقات استیل:

هر کافه نانی نیازمند به نمایش گذاشتن محصولات خود برای جلب توجه بیشتر افراد می باشد. به همین خاطر بایستی از طبقات استیل برای چیدمان نان و شیرینی‌ هایی که در کارگاهتان پخت می کنید، استفاده نمایید. شلف‌ های دیواری استیل باعث می ‌شوند که مردم در هنگام ورود به کارگاه شما بتوانند راحت ‌تر از بین نان و شیرینی‌ های پخته شده و چیده شده در قفسه‌ ها انتخاب نمایند. علاوه بر آن وجود این نوع تجهیزات در کافه بیکری کار را برای نظافت و تمیز کاری راحت تر می ‌کنند.

دستگاه شیتر قنادی:

برای تهیه کروسان، شیرینی و نان‌ هایی که لایه لایه هستند نیازمند دستگاهی به نام شیتر قنادی می‌ باشید. این دستگاه با کمک غلطک و نوار نقاله‌ ای که در آن نصب شده است به شما این امکان را می ‌دهد که بتوانید خمیر خود را به لایه‌ های نازک تبدیل کنید و از آن ها نان و شیرینی‌ هایی را بسازید که به صورت لایه لایه می ‌باشند. به همین خاطر اگر از خرید این دستگاه برای کارگاه خود غافل شوید، نمی‌ توانید به درستی خمیر را به لایه‌ های نازک و یک دست برش بزنید.

پروفر:

دستگاه پروفر یا اتاقک بخار زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید با گرما و بخاری که توسط این دستگاه تولید می‌ شود خمیرتان را به عمل آورید. بنابراین با در نظر گرفتن این که چه محصولی در کارگاهتان تولید می شود، می‌ توانید از این مدل دستگاه در کافه بیکری خود استفاده نمایید.

یخچال صنعتی:

از تجهیزات ضروری دیگری که برای راه اندازی یک کافه بیکری نیاز دارید، می ‌توان به فریزر های صنعتی اشاره کرد. گاهی بعد از پخت نان و شیرینی نیاز است که آن را در یخچال نگه داری کنید. به همین خاطر وجود این تجهیزات می ‌تواند به نگه داری بهتر از محصولات تولیدی شما کمک فراوانی کند. سایز یخچالی که خریداری می ‌کنید را می ‌توانید بر اساس ابعاد سینی ‌های فرتان انتخاب نمایید که به راحتی بعد از پخت شیرینی و نان در فر بتوانید آن را در داخل فریزر قرار دهید.

اجاق گاز:

در پخت برخی نان و شیرینی ها نیاز است که از سس ‌های مختلف و مخصوصی استفاده کنید. به همین منظور وجود اجاق گاز در کافه به شما این امکان را می‌ دهد که بتوانید با آب کردن شکلات و آماده ‌سازی سس‌ های مخصوص شیرینی‌ های خوشمزه ‌تری را تهیه کنید.

نتیجه گیری:

برای راه‌ اندازی یک کافه بیکری تجهیزات زیادی بایستی تهیه کنید، که من سعی کردم در این مقاله به اصلی ‌ترین آن ها اشاره کنم. برای موفقیت در این شغل بهتر است که از قبل تحقیقات خود را در این زمینه تکمیل کرده باشید و با دریافت اطلاعات و تجربه کافی شروع به راه ‌اندازی کافه بیکری کنید و در نهایت از طریق تبلیغات می ‌توانید به فروش خود بیفزایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *